aanvraag van een VOG

De wetgever heeft bepaald dat iedereen die lid van onze vereniging wil worden een V.O.G. (verklaring omtrent gedrag) moet inleveren. Deze verklaring houdt in dat u van onbesproken gedrag bent en dat er geen vrees bestaat dat u de contacten met vuurwapens en de opgedane kennis met betrekking tot het schieten met vuurwapens zult misbruiken.
Normaal doet de vereniging een aanvraag voor een VOG voor u , maar dan moet men DigiD , iDeal en een geldige email adres hebben.

(normale situatie) De vereniging doet een aanvraag voor een VOG bij Justis voor u

1. Na uw kennismakingsgesprek met een bestuurslid ontvangt u een informatie map met o.m. een aanmeldingsformulier . Deze zorgvuldig lezen.
  2. De Vereniging moet eerst een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen.
  3. Stuur e-mail naar secretaris@svdevrijheidheiloo.nl van de email adres waar u bereikbaar ben:
    Melden: email adres waar u bereikbaar ben (als controle)
    Melden: uw voorletters en achternaam
  4. TzT krijgt u een e-mail van Justis met een link en een aanvraagcode om de aanvraag af te ronden.
  5. U controleert uw gegevens, bevestigt en betaalt de aanvraag via Ideal (in 2023 : €33,85 ) .
  6. Na circa 3 weken u ontvangt de verklaring op uw huisadres.
  7. U levert deze samen met de ingevulde (en getekend!!) aanmeldingsformulier bij de secretaris van de vereniging.

geen DigiD, iDeal en eMail? De aanvraag van een VOG bij de gemeente op papier geschiedt als volgt:

1. U ontvangt een deels ingevulde formulier van de vereniging.
  2. U vult uw eigen gegevens in en levert deze in bij de vereniging.
  3. Na controle wordt deze voorzien van de verenigingsstempels en handtekeningen en u ontvangt deze terug.
  4. Hierna levert u het formulier in bij uw gemeente.
  5. De kosten voor de behandeling van een VOG-aanvraag via de gemeente zijn (in 2023) €41,35.
    • Deze betaalt u bij de ambtenaar van de gemeente, die de aanvraag doorstuurt naar Justis.
    • De gemeente geeft u een kopie van de aanvraaggegevens.
    • Controleer voor de zekerheid of de gemeente de gegevens van uw aanvraag juist heeft overgenomen.
    • Vergeet niet een geldig identiteitsbewijs mee te nemen als u de aanvraag gaat indienen
  6. Na circa 3 weken u ontvangt de verklaring op uw huisadres.

Deze wijze van aanvraag van een VOG is de enige dat is acceptabel voor onze vereniging.
Met deze VOG vragen wij bij de KNSA uw schietlicentie voor u aan. Dit duurt ook ongeveer 2 weken. (totaal ± 5 weken). Als u op uw aanvraag onverhoopt een negatieve beslissing ontvang is daarmee het lidmaatschap van een schietsportvereniging verder uitgesloten.

Page Upd: Saturday 03-Feb-24 13:16:30 CET