Algemene informatie voor belangstellenden

Schietsportvereniging "De Vrijheid Heiloo"

Welkom bij onze schietsportvereniging. Wij zijn een serieuze schietsport vereniging die een plek wil bieden aan mensen die op zoek zijn naar een gezellige en prettige omgeving waarin ze de schietsport op een ontspannen manier kunnen beleven. Wij voldoen aan de hoogste eisen die de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA) aan schietsport organisaties in Nederland stelt. Wij zijn dan ook met kroon gecertificeerd. Dat wil zeggen dat wij qua promotie, opleiding, veiligheid, wet en regelgeving en sfeer/gezelligheid boven gemiddeld scoren.

Voor velen van u zal dit de eerste keer zijn dat u met onze geweldige sport in aanraking komt. Wij willen deze kennismaking voor u zo plezierig mogelijk plaats laten vinden. Daarom bieden wij aan serieus geïnteresseerden de mogelijkheid om bij ons op de dinsdag avond kennis te maken onze boeiende sport.

Hoe kunt u zich aanmelden voor een introductie avond?

In het kader van de sportpromotie is het wettelijk toegestaan om maximaal 3 maal kennis te maken met schietsport. Als u geïnteresseerd ben kunt dan kunt u zich aan melden bij onze secretaris (secretariaat@svdevrijheidheiloo.nl) welke u na overleg op dinsdag avond zal indelen.
U krijgt op de avond een instructeur toegewezen, U krijgt dan in ongeveer 1 a' 2 uur uitleg over de schietsport. Onder het genot van een drankje zullen wij het e.e.a. over onze vereniging vertellen, leggen wij de basis beginselen van schietsport uit en gaan wij in op enkele basale veiligheidsregels. Daarna zullen wij e.e.a. in de praktijk gaan beoefenen om u het schieten te laten ervaren. U kunt schieten met pistool, revolver, grendel karabijn of geweer. U kunt alleen schieten met kaliber .22. Het schieten met andere kalibers is voor onervaren schutters bij wet niet toegestaan.
Wij streven er naar om u op een ontspannen manier te kunnen laten ervaren of schietsport ook iets voor u is. Er zijn wel kosten in een introductie les verbonden. Deze bedragen €25,00 per keer dat u een introductie les volgt. De kosten brengen wij in mindering van een eventueel lidmaatschap.

Als u besluit lid te worden van onze vereniging moet u een zogenaamd. V.O.G. aanvragen. Een V.O.G. is een verklaring waar staat of u van overheidswege lid mag worden van een schietsport vereniging. Als er geen bezwaren zijn en u uw contributie heeft voldaan dan zullen wij u aanmelden bij de Koninklijke Schutters Associatie en verkrijgt u een licentie. U bent dan aspirant lid van onze vereniging voor de duur van 6 maanden. Daarin zullen wij vaststellen door middel van ballotage of u binnen onze vereniging past. Als onze ballotage commissie van mening is dat het aspirant lidmaatschap kan worden omgezet dan bent u vervolgens volwaardig lid met de bijbehorende rechten en plichten.

Als aspirant lid krijgt u van ons minstens 5 instructie lessen waarin wij u bekent maken met de veiligheid regels die gelden op onze vereniging en krijgt u lessen hoe u een goed schutter wordt. Let wel u krijgt hier de basis beginselen van schietsport te horen. Als de instructeurs van mening zijn dat u de veiligheid regels basis beginselen van schietsport goed beheerst dan mag u vrij komen schieten op onze reguliere avonden. De vereniging heeft eigen wapens die u als lid mag gebruiken om u verder te bekwamen in onze mooie sport.

Tot slot moet ik vermelden dat er een wettelijk plicht is voor iedere belangstellende die onze vereniging bezoekt om zich moet legitimeren met een geldig paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs. Wij registreren alleen: naam-, woonplaats ,soort en registratie nummer legitimatie document.

Onze vereniging is iedere week met uitzondering van de vakantie periode en vastgestelde feestdagen van 20.00 uur tot 23.00 uur geopend. Wij kijken uit naar uw aanvraag voor een introductie les.
Als u dan besluit om aspirant lid te worden de procedure om aspirant lidmaatschap te verkrijgen vindt men hier (Schietsport is niet geschikt voor een eenmalig "leuk" avondje uit)

Met vriendelijke groet,

Page Upd: Saturday 03-Feb-24 13:15:03 CET